Hektiskt liv

Den 15 juni flyttar jag in i min bostadsrätt. Precis, du läste rätt, MIN bostadsrätt. Jag har köpt en liten tvåa på Carlavägen 1a. Jag tror den kan bli riktigt mysig, lagom stor för mig just nu, och resten av min studietid. Det enda minuset är att den har balkongen ut mot Carlavägen, dels på grund av trafiken och dels på grund av att solen försvinner bakom huset efter ca klockan 15. Men det gör inte så mycket, hoppas ändå det kan vara en bra investering. Önskar jag hade tillgång till den nu, jag vill planera hur jag ska fixa iordning köket.

Jag har precis börjat en ny kurs i skolan.
En vårdvetenskaplig kurs. Det brukar vara ganska slappa kurser och jag hade hoppats det även denna gång men så verkar inte vara fallet. På sju veckor ska vi klämma in föreläsningar, fyra grupparbeten med tillhörande seminarium och en tenta. Det jobbigaste än nästan all litteratur man måste läsa, det tar sån tid. Efter den här kursen har jag en kort tre veckors kurs i farmakologi kvar innan sommarlovet. Farmakologin tror jag kan va riktigt intensiv eftersom den bara är tre veckor och antagligen väldigt mycket att lära sig. Det betyder att jag den här terminen haft tre tuffa kurser under 20 veckor, eftersom vi började med 10 veckor patologi. Med andra ord ska det bli skönt med sommarov.

Idag är det annandag påsk men jag ska till skolan för att jobba med grupparbetet.
Som sagt, mycket att göra. Jag hoppas verkligen vi kan bli klara idag så vi slipper sitta imorgon också. På onsdag är det seminarium där vi ska presentera arbetet. Och på torsdag har jag föreläsningar hela dagen. Jag ska även jobba eftermiddag/kväll tisdag, onsdag och torsdag. Men jag behöver alla pengar jag kan få nu inför sommaren och flytten och egentligen alltid, min vardag går inte runt på csn.

Nu måste jag läsa lite kurslitteratur innan jag drar vidare mot gymmet.
Min hals har äntligen slutat göra ont så jag tänkte klämma in lite träning innan grupparbetet. Var flera veckor sen jag var på gymmet, lär resultera i träningsvärk imorgon.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej det har jag faktiskt inte gjort! Men är det inte mest typ deckare och kriminal-böcker? Jag har alltid haft lite svårt för sånt... Men jag kan ju alltid låna på biblioteket och kolla om jag gillar dom! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback