Högskolan

Igår var första dagen på Högskolan, jag fick massa information och en rundtur. På kvällen samlades klassen (de som ville) och faddrarna på Royal Oak och gick sen vidare till Harrys. Jag tog det lugnt och gick hem klockan elva, det är inte riktigt min grej att gå runt och skrika i en overall känner jag, vi i mitt gäng satt mest runt ett bord och snacka skit. Vi påbörjade även en tävling som kommer hålla på ända tills på lördag, Plåsterjakten. Vi är indelade i lag och ska utföra olika uppdrag, olika uppdrag ger olika många plåster, flest plåster på lördag vinner. Mitt lag låg riktigt bra till, men vi lyckades tappa bort vårt papper på Harrys, inte bra. Får se om vi fortfarande får tävla.

Vår klass är uppdelad i två grupper så vi inte ska bli så många på vissa föreläsningar. Idag träffades min grupp och läraren gick igenom allt vi ska göra i den första kursen. Det verkar sjukt svårt. Jag förstår inte hur jag någonsin ska klara av det här. Som tur var är jag inte ensam om att känna så. Är redan stressad över allt som ska hinnas med och jag kan inte börja med något heller. Det enda jag kan göra just nu är att läsa litteraturen som vi ska använda den första veckan. Så det ska jag göra ikväll och imorgon när jag är skolfri.

Har nyss beställt kurslitteratur (fyra böcker) för ca 950 kronor. Plus att jag redan köpt en bok för 228 kronor. Mycket pengar och böcker för en kurs på fem veckor. De flesta böckerna ska gå att låna på biblioteket men med tanke på att den första boken jag köpte var utlånad och jag hade fem stycken före mig i kön (man får låna boken i två veckor) så skulle jag inte få den förens fem veckor efter att kursen redan var avklarad, kändes smidigare att beställa hem hela skiten. Förhoppningsvis går dom att sälja till studenterna som börjar i höst. Dessutom kommer två av böckerna användas andra terminer också.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet inte hur din utbildning är upplagd med hemtentor och sånt men något som jag tyckte var jäkligt skönt med hemtentor där ett par av böckerna som man skulle använda var "valfri litteratur", istället för att hetsa runt på bibliotek så hade jag oftast någon bok från förra terminen som jag kunde använda mig av :) Så det finns positiva saker med att köpa böcker med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback