Första dagen på semestern

Min första dag på ledigheten började med en cellprovtagning. Jag gick från att vara i tid till sjukhuset, till att inte hitta parkering, till att det var lång kö till parkeringsautomaten till att springa från parkeringshuset in i entrén och fråga efter hiss G, springa till hiss G, åka upp till våning 6 och stressad kliva in på barnmorskemottagningen exakt 10:15 då jag hade min bokade tid. Betalade i receptionen och fick sen vänta en halvtimme innan det blev min tur. Suck. Besöket blev ju inte mer trevligt av att sätta sig i en gynstol. Sköterskan var trevlig i alla fall. Fast hon kunde inte säga när provsvaren kommer, hon kunde inte ens gissa. Jag antar att det betyder att det tar lång tid.

När jag ändå var ute och åkte bestämde jag mig för att köra till Ica Maxi och storhandla. Det blev dyrare än jag hade tänkt mig och våra matpengar är snart slut. En vecka tidigare än vanligt. Ops. Vi har mat för ett tag i alla fall.

Jag baxade upp matkassarna till lägenheten och stuvade in allt i kylskåpet och skafferiet. Sen dog jag i soffan. Har sett de sista avsnitten av The Big Bang Theory säsong tre. Behöver en ny serie att plöja igenom, tror jag ska börja med How I met your mother, den är rolig. True Blood ligger också och väntar.

Ikväll har vi fotbollsträning men jag har ingen lust alls att gå så jag skippar de och går till friskis i stället. Först gymma med Pe och sen ett yogapass. Kommer va härligt mör klockan 20:45 ikväll. That´s it.



Ps. Jag har köpt ett kollegieblock och stiftpennor idag inför skolstarten. Roligt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Yep, yogan ikväll ska jag gå på :) Får se om jag somnar dock för jag är dödtrött! Illa

Postat av: Johanna

Och ja, haha, jag sover mycket :D Men där gick jag ju upp rätt sent med... Men efter en jobbdag när jag går upp runt klockan 6 så går jag och lägger mig av trötthet vid 22.



På helgerna vilar jag ut och tar igen sömnen jag inte hann med i veckan ;)

2011-01-11 @ 16:03:26
URL: http://imica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback