Semester

Idag har jag provat tvättstugan i huset för första gången. Jag gillar att det finns två tvättmaskiner och att fläkten förvandlar torkrummet till en bastu, det gör att kläderna torkar fort. Jag är nöjd. Det enda minuset är att källaren är lite creepy, får låta bli att tvätta sent på kvällarna.

Igår tömde fastighetsskötaren mitt förråd så jag bar ner kartonger med de saker jag inte behöver ha i lägenheten. Det tar sig här hemma. Nu behöver jag en borrmaskin och en skruvdragare för att skruva fast mitt skoskåp i väggen innan jag kan tömma kartongen med skor. Måste även komma på vad min skrivare ska få plats. Sen har jag inga fler kartonger att tömma och lägenheten är klar. Förutom att den behöver pyntas.

Det är min första semestervecka och jag har knappt gjort någonting alls. I onsdags var jag i Stockholm och träffade Emma I. Har inte träffat henne på flera månader så det var trevligt men det enda jag kom hem med från huvudstaden var tre ringar, färska hallon och blåbär. I tisdags lunchade jag med Emma B och shoppade två par jeans, en skjorta och en kavaj. Måste ju få unna mig någonting på semestern. Vill även ha nya skor, får ta en tripp till Tuna Park någon dag.

Idag har jag tonat håret och färgat ögonbrynen. Borde gå till frisören och kapa topparna men jag gillar inte att klippa mig så jag skjuter på det. Har även lite beslutsångest om jag ska be henne fixa en svepande lugg, måste fundera lite till.

Borde verkligen försöka hitta på nåt kul på min korta semester men det är svårt när ingen annan är ledig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback