Låtsasläkare

Efter en nästan sömnlös natt ringde jag Donken och talade om att jag inte kunde jobba idag, knät gör lika ont som igår. Sen ringde jag sjukvårdsrådgivningen och sköterskan där tyckte jag skulle åka till akuten så jag släpade upp en bakfull pojkvän och begav mig till sjukhuset.

Läkaren kände på knät och jämnförde med det andra. Hon sa att ungefär där jag har ont sitter en slemsäck som kan bli inflammerad och då gör det ont, men det kommer inte såhär plötsligt. Hon skickade mig på röntgen för att utesluta frakturer. Självklart visade inte röntgenbilderna något, och hon sa att det kanske är slemsäcken i alla fall. Åk hem och ät ipren, går det inte över får du komma tillbaka. Det tog två och en halv timme och kostade 300 kr. Totalt värdelöst.

Vi åkte till Mc Donalds i stan och åt varsin Mc Feast med plusmeny för att få colaglas. Vi kan behöva glas, har haft sönder så många. Sen kan man ju köpa snyggare glas, men ändå. Efter maten åkte vi till Odlaren. Chrille hjälper sin pappa bygga ut altanen och jag passade på att njuta av solen vid poolen.

Jag har inga planer för kvällen och det gör mig lite rastlös. Jag känner inte för att sitta hemma ensam. Men alla verkar upptagna ikväll. Suck.

Nåt annat som irriterar mig är matchen imorgon. Jag har varit spelsugen hela veckan och nu kommer mitt jävla knä och förstör allt. Dessutom hade jag planerat in tre gympass nästa vecka. Jag som verkligen har kommit igång nu. Så himla typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback