Fågelbebis

Jag och Zarah var nere på stan och lunchade idag. När vi ätit och gick en sväng i affärer stötte vi på en liten skatunge som satt och skakade i en vattenpöl, den hade antagligen ramlat ned från ett träd. Det gjorde så ont i mig att se den där att jag inte kunde gå därifrån. Jag ringde Djurskyddet men dom hade inte helgöppet, då ringde jag Polisen men dom gör tydligen inget åt fåglar.

Fler personer stannade och tyckte synd om fågelungen. Jag lyfte upp den och Zarah och Marie (som väntade på skjuts till matchen) lyfte upp mig för att jag skulle kunna placera den på lägsta grenen i ett träd. Men den ramlade ner igen. Två vuxna skator (mamma och pappa?) skrek hela tiden på oss och flög oroligt fram och tillbaka.

Jag gick in till Frida på Glitter och frågade om hon hade någon gammal brödbit eller något jag kunde få. Det hade hon och nu ligger det en söndersmulad fralla bredvid fågelungen. Usch, jag mår dåligt så fort jag tänker på den.


Kommentarer
Postat av: pe

låna på =P

2010-05-25 @ 20:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback