En hektisk halvtimme på donken

Jag skulle jobbat 17-21:30 idag men när jag kom dit undrade Amanda om jag kunde stanna kvar en kvart istället för henne för hon mådde inte kalas och skulle upp tidigt imorgon. Självklart kunde jag de. Precis när Amanda gått halv tio och jag blev ensam i kassan började det välla in folk i restaurangen. En buss hade anlänt, full av hungriga människor som tyckte att Mc Donalds is the shit.

"Det kommer massa folk" sa jag lite försiktigt till Li som fyllde på pommes fritesen. "Ja" svarar hon, strax efter tittar hon upp och tillägger "oj, jag trodde inte det var så många".

Vi klarade det riktigt bra måste jag säga. Alla skulle beställa i tur och ordning och sen skulle den sista betala. Jag tog alla beställningar, delade ut brickor, muggar och tillbehör samtidigt som Li hämtade pommes och färdiga burgare, samt hade koll på de som inte gått sina. Personalen i köket jobbade på bra och det hela gick mycket smidigare än jag trodde när dom först kom in.

Jag hjälpte några gäster som anlände efter bussen och sen kunde jag stämpla ut 21:58. Den där sista halvtimmen då jag egentligen inte skulle jobba gick väldigt fort kan jag tala om.

Jag gjorde massa glassar idag. Börjar få in snitsen på det nu, bättre än förut i alla fall. Det tar sig. Glassmaskinen var trasig min första vecka så jag fick inte öva, som man i vanliga fall brukar. Men va fan, övning ger färdighet och nu när det varit fint väder vill gästerna ha glass.

Nog om Mc Donalds, nu ska jag göra mig redo för natten.


Ps. Min söta pojkvän hade kokat ägg, gjort en god macka och skurit äppelskivor åt mig tills jag kom hem. Hade inte ätit sen lunchen strax efter klockan ett. Mycket uppskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback