Ny vecka

Det är måndag och jag är ledig. Underbart. Det var ännu härligare i förmiddags, då var det strålande sol. Jag tog en timmes joggingtur i skogen. Jag kommer sakna snön när den försvinner, även om jag tycker det ska bli skönt med vår.

Strax innan ett gick jag ner till Proffice kontor och gjorde ett test för att de ska se hur snabb och noggrann jag är på att registrera siffror på en dator. (Jag har sökt sommarjobb som deklarationsregistrerare.) Fick resultatet nybörjare på hastigheten. Visst kände jag att det kunde ha gått snabbare men jag tycker inte det gick söligt. På noggranheten fick jag expert, jag hade alla rätt. Det är många som ska göra testet, undrar vad som väger in högst, hastighet eller noggrannhet. Det känns ju som att om man sitter med det där hela dagarna kommer man ju bli snabbare ganska fort, det är ju en vanesak. Men men, jag får vänta och se helt enkelt.

Mötte upp Petra för att luncha. Mycket trevligt. Sen köpte jag en primer på Kicks som Emma Å rekommenderat. Ska inviga den imogon och se om den är så fantastisk som hon säger.

Jag är ledig på torsdag också. Ringde och bokade en tid på en klinik i Sthlm, ska snygga till benen lite inför sommaren. Somliga tycker det är onödigt och förstår inte varför. Men det är något jag har stora komplex över så om jag vill göra något åt det för att må bättre i mig själv så varför inte? Torsdag är även första dagen på länge som jag kan vara med på fotbollsträningen (om någon har ett par skor att avvara) men jag vet inte om jag får träna samma dag som jag fått behandlingen. Men men, nu var det den tiden som passade bäst. Kan inte vara med på årets första träningsmatchen i helgen heller, jag har praktik både lördag och söndag.

Ikväll ska jag och Emma I gå och heja Guif till seger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback