Fotboll, bakfylla och födelsedagskalas

Jag har träningsvärk! I magen. Jag trodde jag skulle få i benen och ljumskarna, men det kanske kommer. Igår spelade jag min första elvamannamatch på nästan ett år. Det gick inge vidare. Mest för att jag fick skoskav av fotskyddet, varje steg gjorde ont. Sen var väl inte bollkontrollen den bästa heller. Eller det faktum att vi spelade på grus, det är mycket svårare än på gräs. Jag vågade inte riktigt gå in i närkamperna, rädd att skada foten igen. Smällde på ett par gånger i alla fall och den höll. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden, jag vågar nog mer om jag märker att den håller. Vi förlorade matchen med 2-1. Det var nog ett ganska rättvist resultat, motståndarna hade mer tryck framåt. Vi hade bara 12 spelare, inte alla på topp, så det blev bra träning för oss.

I lördags var jag på fest hos Johanna och Andreas, det var mycket trevligt. Alkoholen tog mer än jag trodde den skulle göra, vilket resulterade i en liten bakfylla igår. Ingen hit när man ska jobba och stå i kassan kan jag tala om, det var bara ett töcken i huvudet och min tankeförmåga var inte den bästa. Well, jag såg tjusig ut i alla fall.

I lördags förmiddag var jag på stan med Zarah, kom hem nästa en tusing fattigare och sex plagg rikare. Tre klänningar, en tunika och två långa baslinnen. Alla klänningar är tighta fodral så nu gäller det att inte lägga på mig några kilo. Jag som säkert kommer köpa godis idag. Har mens och ska jobba till klockan åtta, då behöver man en sockerkick fråmåt kvällen.

Igår kväll åkte jag och Chrille hem till Petra för att gratulera henne på hennes 25e födelsedag. Det var trevligt. Zarah hade redan lämnat den gemensamma presenten men hon har en till hon ska få. Jag har bara inte köpt den än. Letade länge i lördags men hittade inte det jag skulle ha. Men den som väntar på något gott..

Kommentarer
Postat av: pe

håller jag alltid på med dumheter? =S

2010-03-30 @ 20:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback