Vart är världen på väg?

Jag gick till affären nyss, skulle köpa kattmat eftersom jag glömde göra det igår. Kikade ner i glassdisken på vägen mot kassan och fick syn på Cornetto Freestyle, står även bröllopsstrut på den av någon anledning. Måste ju prova, tänkte jag som undanflykt för att få äta lite glass. Det var inte förens jag hade betalat och tittade på kvittot som jag fick se vad den kostade. 25 kronor! Sen när kostar glass så mycket? Jag kommer ihåg när jag var liten och piggelin kostade 4 kronor.

Förresten är det sjukt va kroppen tar stryk av att va lite sjuk. Jag gick i ett lugnt tempo till affären, som ligger typ tre minuter bort, och det var jättejobbigt att andas på grund av ansträngningen. All fysik försvinner i samma stund som basiluskerna tar över kroppen. Elakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback