Här går det undan

Imorse hade jag en liten ångestattack över att jag inte tjänar lika mycket pengar som när jag jobbade på ASSA. Så jag googlade lediga industrijobb i Eskilstuna och fick upp en hel del resultat. Nästan allt var dock sånt man måste va utbildad för men en annons fångade mitt intresse. Proffice söker folk till industri och logistik.

Att söka skadar ju inte tänkte jag och skickade iväg min meritförteckning och ett kort personligt brev jag använder när jag tycker det passar och inte har motivation att skriva ett nytt.

Jag vill vara kvar på Mc Donalds augusti ut i alla fall. Är anställd på 75% juni-augusti och jag har kommit in i jobbet ganska ordentligt nu. Ofta blir det ju lite mer, man jobbar över eller får en till tid här och där. Men när jag sökt tjänster hos Proffice förut har jag inte fått svar förens jag nästan glömt bort att jag sökt det så det passar ju bra.

Jag stängde av datorn och gick in i badrummet för att fräscha till mig inför min lunch med Fran. Efter kanske 10 minuter var jag klar och då ringde mobilen. Det var Proffice som tyckte jag var intressant för en tjänst som maskinoperatör i Strängnäs. Haha. Helt sjukt va fort det kan gå när man minst anar det.

Tjänsten ska tillsättas ganska snart och det är jag ju inte jättepepp på men hon ville träffa mig på måndag ändå. Det lät på henne som att det kommer komma in fler tjänster och då är det ju bra att man redan träffat henne så hon vet vem jag är och fått en bättre bild av mig och inte bara via en ansökan.

Det känns som att detta kan bädda för beslutsångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback