Tjuvhelvete

Jag låg ute och solade nu på morgonen när mobilen ringde. Det var en Polis som frågade om min cykel blivit stulen. "Det tror jag inte" svarade jag "men jag ska gå och titta för säkerhetsskull". Jag gick runt huset och kikade in i det nybyggda cykelstället. Mycket riktigt. Min nya fina cykel stod inte där. "Nej, någon har snott min cykel" säger jag i telefonen. Polisen förklarade att dom hittat en hel hög med stulna cyklar och att jag står på en av dom. Men att jag måste ringa och anmäla den först och jag kommer nog inte kunna få tillbaka den förens om några dagar. Jävla skit.

Nu har jag anmält den stulen och jag kan ju trösta mig med att Polisen har hittat den och att jag kommer få tillbaka den. Har bara haft cykeln i två månader. Dock är väl låset som jag brukar använda att låsa fast cykeln med borta, det ligger alltid i cykelkorgen för jag tänker att ingen är väl så fräck att den går in på tomten och snor en cykel ur cykelförrådet. Men det finns tydligen folk som gör sådant. Fan va sur jag är nu.

Bra att jag inte själv märker att någon har tagit cykeln förens Polisen ringer och talar om det för mig. Haha. Men jag har inte använt den sen i fredags och då har jag ju inte haft någon anledning att titta in i cykelstället. Hoppas han/hon som stal den får inbrott och blir bestulen på alla sina käraste ägodelar. Inte mer än rätt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Cykeltjuvar är så fruktansvärt fräcka så det finns inte. Andreas cykel blev stulen från vart källar-cykel-förråd, trots att den var fastlåst i en ställning! Tur att din cykel blev hittad så snabbt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback