Halsont

Jag tycker inte om att sjukanmäla mig. Jag känner mig som en svikare. Särskillt då jag nyss börjat på en arbetsplats. Men idag var jag faktiskt tvungen.

Igår började jag jobba kl 18, efter bara någon timme fick jag helt plötsligt ont i halsen. Det blev värre under kvällen men jag stod ut och höll god min när jag serverade alla fulla gäster ända till klockan tre.

När jag vaknade idag var det lika illa, fast jag tänkte att med halstabletter och ipren kanske det går ändå. Men jag fick tänka om. Efter ett par timme uppe började huvudet sega och jag känner mig nästan lite febrig. Jag ringde donken och förklarade situationen. Hon vill att jag ringer igen ikväll och talar om i fall jag tror jag kan jobba mitt pass imorgon. Bättre med lite framförhållning.

Jag har en klump i magen när jag tänker på att jag lämnat kollegorna i sticket. Jag hade ju ett långt pass idag också, 15 - 00, kan inte va lätt att hitta en ersättare med så kort varsel. Fast å andra sidan är jag väldigt sällan sjuk, men det vet ju inte dom.

Appropå donken så var det sjukt mycket folk inatt. Många studenter. Om man varit på krogen i stan, varför går man då inte och fyllekäkar på stan? Phoenix eller Corner eller nåt. Det är ju liksom mycket närmare. Inte för att vi inte vill ha kunder, men det kan gå till överdrift. Det är inte särskillt roligt heller när fyllona blir otrevliga, dräller överallt och tar med sig öl in på restaurangen. Skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback