Shutter Island

När jag slutade praktiken klockan åtta ikväll satte jag mig i bilen och åkte direkt in till stan. Vi hade köpt biobiljetter till premiären av Shutter Island. Filmen är baserad på Dennis Lehanes thriller med samma namn ("Patient 67" på svenska). Jag har lyssnat på ljudboken, och gillade den, jag tycker om oförutsägbara slut. Filmen följer boken nästan exakt, vilket jag tycker var bra. Den var snyggt gjord med en strålande insats av Leonardo DiCaprio i huvudrollen. Som Chrille sa när vi gick ut från bion, och som man hörde på vissa av de andra biobesökarnas kommentarer, det är nog inte alla som kommer gilla den här filmen. Men ge den en chans, du kanske är en av oss som förstår hur genialisk den är. Fast den smarta storyn ska ju Lehane ha cred för.


Kommentarer
Postat av: Emma

Den där tänkte jag o Daniel se :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback