Redan kväll

Min måndag har flugit förbi i sjukt hög fart. Praktiken mellan 9 och 16 gick jättefort, hann inte ens göra klart allt jag skulle, får fortsätta imorgon. På vägen hem hoppade jag in på Ica Stenby innan jag kunde landa i soffan. Även där rusade tiden fram och jag var snart tvungen att börja med maten så den skulle va klar när Chrille kom hem kvart i sju. Efteråt var mitt äckliga hår i stort behov av en dusch och nu sitter jag här. Hade hoppats att jag skulle ha lust och motivation att träna ikväll men så blev inte fallet tyvärr. Jag brukar oftast inte ha det på måndagar.

Invägningen imorse var ingen rolig upplevelse, +0,5 kilo sen sist. Vet dock inte om jag har gått upp ett halvt kilo eller om det bara är sviterna efter helgens fest. När jag slarvat så mycket en helg brukar jag väga mer på måndagen men om jag väger mig igen på onsdagen brukar det ha gått tillbaka. Det visar sig.

Jag tänkte försöka va duktig den här veckan. Då kan vi ju bortse från idag, fast jag har hållit mig inom kaloribudgeten i alla fall. Imorgon är det spinning, är sjukt opepp dock, gillar inte alls den träningsformen. Man bara sitter där och plågas, inge kul alls och det gör det ännu svårare att hitta motivationen att ta sig dit så sent dessutom. På onsdag hoppas jag på bra väder så jag kan åka skidor. Kanske även kör Skivstång/kondition på kvällen, det var så längesen. Torsdag är det fotbollsträning i en gympasal och på fredag hoppas jag att jag orkar ta en joggingrunda innan praktiken. I helgen har jag praktik 12-16 både lördag och söndag, men innan eller efter borde jag kunna klämma in något träningspass. Så nu hoppas jag på bra träningsmotivation!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du har rätt.. Man plågas bara när man sitter där på cykeln!! Du och jag får peppa varann=)

2010-02-16 @ 17:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback