Ännu en arbetsvecka till ända

Jag som skulle lägga mig tidigt ikväll, har varit sjukt trött efter långa arbetsdagar, men så fastnade jag i filmen på femman. Jaja, jag har ju inget jag ska upp till imorgon egentligen.

Om vädret är fint imorgon funderar jag på att åka ut till Hållsta och låna mammas längdskidor. Jag har inte åkt på många år men det ska ju vara bra motion. Skulle även vilja ta en joggingtur i skogen, har längtat dit hela veckan. Tystnaden. Stillheten. Ta mig fram på de smala upptrampade stigarna.

Idag var min sista dag på kosmetiken på Lindex, på måndag börjar jag på barnavdelningen. Det ska bli kul, få lite koll på hur det går till där också. Öka kunskaperna. Knowledge is power.

Mitt löfte för helgen är att inte pilla på mina munsår. Jag har haft dem i en månad nu och det är galet irriterande. Jag ser förjävlig ut och det gör ont. I helgen ska jag bara äta små tuggor av all mat och låta sårskorpan vara.

Chrille är på kryssning med elva andra grabbar. Det kommer gå vilt till. Dom kommer hem först på söndag, jag hoppas han överlever och inte hamnar på botten av Östersjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback