Arbetsnarkoman II

Äntligen hade dagen kommit, dagen då jag skulle vara ledig och äntligen få sova ut efter sex dagars arbete och sömnsvårigheter. Kvart över nio ringer mobilen och väcker mig. Det är Kristin på Lindex som undrar om jag kan komma in och jobba. Absolut svarar jag. Hon ville att jag skulle jobba 12-20 men det gick inte för jag hade lovat att vara med på kvällens träningsmatch. Jag jobbade 12-17 och stod mest i kassan, där det alltid var kunder. Sedan plockade Emma Å upp mig och vi åkte ut till Stora Sundby där vi kämpade oss igenom en match på den blöta täta fotbollsplanen. Som vanligt orkade vi inte andra halvlek och förlorade med 3-1, men det var roligt ändå. Bra träning, jag kommer ha galen träningsvärk imorgon.

Jag ska nog snart gå och lägga mig. Kan behöva all sömn jag kan få för att överleva morgondagen. Först ska jag jobba på Lindex 11-16 och sen åker jag ut till donken för att jobba 17-03. Det passet är långt och kämpigt utan att man jobbat innan. Men jag ska inte klaga, är glad att jag får chansen att vara på Lindex ibland, det är donken som är det kämpiga.

Jag har nu arbetar 8 arbetspass på 7 dagar. Jag har 5 pass kvar på 4 dagar innan jag är ledig lördag och söndag. Nedräkningen har börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback