Första dagen på HM-lagret

Igår morse gick jag upp strax innan halv sex efter en natt med väldigt lite sömn. Tog en koffeintablett för att försöka vakna till liv. Halv sju klev jag upp på cykeln och gav mig av mot Svista. Jag hade underskattat hur varm man blir av att cykla, efter en stund tog jag av mig den tjocka tröjan jag hade under jackan och ytterliggare en stund senare åkte vantarna av. 27 minuter tog det att ta mig de 6 kilometrarna. Det var faktiskt riktigt skönt att cykla, vindstilla och jag piggnade till av den friska luften.

I receptionen på HM-lagret träffade jag sex andra personer, mina arenakollegor. Arbetsledaren hämtade oss och gick igenom hur vi ska göra när vi kommer på mornarna. Sen fick vi sätta oss i ett rum där vi pumpades med information om HM, säkerhet och ergonomi. Frukost hann vi också med. Sen var det rundvandring och efter det fick vi prova jobba. Jag och två till började på Call off och efter lunch bytte vi till DC. Jag kan ju inte påstå att det var roligt, förstår varför man måste få rätt bra betalt. Jag är nyfiken på vad man gör på de andra stationerna.

Kvart i fyra hoppade jag på cykeln igen för att bege mig hemmåt. Såg fram emot en skön cykeltur efter en lång dag med mycket nytt att bearbeta. Den blev allt annat än skön. När jag svängde ut från parkeringen kände jag den första vindpusten. Låren sved hela raksträckan fram till Djurgården, där trodde jag vinden skulle avta eftersom man kommer in bland hus. Oj så fel jag hade. Fick kämpa mig hela vägen hem och var helt svettig när jag äntligen kom fram.

Vad tycker jag om min första dag? Jag vet inte riktigt. Jag kände mig väldigt liten där jag kom utan att känna någon bland en massa nya människor. Den biten blev svårare av att man jobbade ensam, särskillt på call off. Men man lär väl känna folk när man varit där några gånger. Hoppas jag. Arenas arbetsledare sa att det inte blir jobb på måndag men kanske tisdag. Jag får väl vänta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback