Allt fixat

Igår morse ringde jag butikschefen på Lindex och frågade om de va okej att jag kom lite senare, skulle in till arbetsförmedlingen och fixa lite eftersom jag fått jobb. Självklart var det inga problem. Något som däremot var problem var att fixa allt på arbetsförmedlingen. Vad alla krånglar till allt. Som tur var mailade min handläggare mig senare på dagen och hade fixat allt. Perfekt. Så imorgon är min sista dag på praktiken. Vad konstigt det kommer bli, är ju alltid där känns det som.

Jag va väldigt tidig nere på stan så innan arbetsförmedlingen öppnade hann jag in på banken och beställde ett nytt visa-kort. Det går varken att handla eller ta ut pengar på det jag har, det bara la av i söndags. Passade även på att ta ut en tusing i kontanter i väntan på att det nya kortet kommer med posten. Jag känner mig väldigt pank och begränsad när jag inte kan betala med kort. Inte en trevlig känsla.

Hann även kika på några cyklar på City-cykel. Jag är på jakt efter en citycykel, tycker jag är värd en ny cykel efter att ha haft min gamla sen jag var 12 år. Jag hittade några fina så jag går nog tillbaka nästa vecka och provcyklar. Får även byta in min gamla så dom drar av lite på priset. Kalas.

Dags att byta om inför min näst sista praktikdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback