Höstväder

Idag var jag på informationsmöte på arbetsförmedlingen. Det om jobbgarantin för ungdomar upp till 25 år. Jag kom på ganska snabbt att det inte var något för mig. Det tyckte inte heller arbetsförmedlarna som höll i mötet när jag pratade med dom efteråt.

Jag pratade med en kvinna som kommer bli min nya handläggare. Berättade lite vad jag gjort, att jag redan har en jobbcoach och att jag pluggar inför högskoleprovet. Hon tyckte det lät som att jag har koll och att jag ska fundera på en praktikplats. Hon sa att jag ska vara självisk och välja något som verkligen gynnar mig. Hon verkar bra.

Imorgon ska jag tillbaka till arbetsförmedlingen och lyssna på vad några norska arbetsförmedlare har att berätta. Jessica tjatar på mig att jag ska följa med henne till Norge och jobba någon månad och det låter mer och mer lockande. Eller så blir jag mer och mer desperat. Jag vet inte.

Följde med Petra och handlade på barnens hus och på Ica Ekängen i eftermiddags. Kan inte vara lätt att göra sånt själv med två små barn.

Nu på kvällen har jag varit på friskis och kört Skivstång/kondition. Det gick bra. Förutom bröst, jag får bara ont i axlarna av bänkpress. Självklart regnade det på mig på vägen hem. Nackdelen med hösten.

Kommentarer
Postat av: Emma

Praktik känns som de kan bli nåt bra. Ska me fixa en praktikplats, frågan är vad..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback