Flitig

Idag har jag varit i en väldigt full sal på arbetsförmedlingen och lyssnat när en norsk arbetsförmedlare berättade om vilka jobb det är lättast att få i vårt grannland, samt lite praktisk information. Det verkar lite intressant men helst jobbar jag ju här där jag har min sambo och mina vänner.

De senaste timmarna har jag pillat med min nya sida på monster. Det gäller att synas överallt. Det tog en massa tid att göra både ett CV och en profil, men jag är ju arbetslös så jag har ju all tid i världen. Jag har även sökt två butiksarbeten. Funderar på att söka ett tredje med mer ansvar, som för visso kräver någon form av erfarenhet, vilket jag inte har, men va fan, söka kan man ju alltid.

Funderar på att gå en andra promenad nu för att få lite frisk luft efter att ha stirrat på dataskärmen i flera timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback