Resultatet på högskoleprovet

Idag fick jag hem resultatet av mitt högskoleprov. Poängen hade jag redan settt på studera.nu men nu fick jag se hur många rätt jag hade på de olika delarna. Jag hade över medel på alla delar utom svenska läsförståelse, inte så konstigt kanske med tanke på att jag inte hann läsa en av texterna. Dock tror jag att jag hittat ett fel. Det står att jag har 14 rätt på mattedelen, men när jag rättade den fick jag 16 rätt. Jag har skrivit ett brev där jag ber dom att rätta om. Stämmer min rättning blir mitt slutpoäng 1,1 istället för 1,0 som det nu står att jag fick. Det är väl sådär, jag hade velat ha högre poäng (vem vill inte det) men det var ju första gången jag gjorde provet och det speglar nog ganska bra hur jag tyckte att provet kändes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback