Konversation imorse ca 06:55

Jag hör hur det krafsar vid sovrumsdörren.

Chili - Mamma!

Jag - Ja?

Chili - Jag vill komma in.

Jag - Jag vet sötnos, men du kissade i sängen förut och får inte vara här utan tillsyn.

Chili - Du är ju där inne.

Jag - Men jag tänker sova några timmar till.

Chili - Snälla mamma, jag lovar att uppföra mig. (ledsen)

Jag - Jag litar inte på dig gumman. Sov på soffan en stund så gosar vi senare.

Chili gnyr. (ännu mer ledsen)

Jag - Förlåt älskling.


Ca 07.15

Jag får dåligt samvete och går ut i vardagsrummet. Chili, som är på väg att lägga sig på sin plats i soffan, tittar förvånat upp. Jag böjer mig ner vid henne, smeker hennes mjuka päls och pussar hennes söta huvud.

Jag - Mamma älskar sin Chili.

Chili spinner.


Vi somnar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback