Aktiv tisdag

Nu har jag lagt mig i sängen efter min riktigt aktiva tisdag. Det började med att jag jobbade i åtta timmar, på vägen hem stannade jag i affären och handlade den sista ingrediensen till middagen jag skulle laga. Väl hemma dammsög jag lägenheten och dammtorkade fönsterbrädorna. Sedan började jag med maten, kycklinggryta med saffran och apelsin, avancerat va? Den blev faktiskt helt okej. Dessutom är det nog en ganska smal rätt. Perfekt.

Maten avnjöts i soffan till ett halvt avsnitt av Dexter, sen vankades det bullbak. Jag är sjukt bra på att göra kanelbullar. Medan degen jäste tittade vi klart på avsnittet. Dexter är en riktigt bra serie. Rekommenderas starkt om ni inte sett den.

När bullarna var ute ur ugnen var det bara att byta om och åka iväg till träningen. Vi var väldigt få idag. Tråkigt. Vi var bara tre som sprang och jag är riktigt stolt att jag orkade ta mig runt i samma takt som Mari och Lisa. Att jag sen hade behövt en syrgasmask är en annan historia. Efter en timmes jympa med min mamma och sex hurtiga tjejer kändes det skönt att åka hem och duscha.

Imorgon ska jag och Chrille på bio och se Män som hatar kvinnor, ska bli kul. Längesen vi gjorde nåt bara vi två.

På torsdag har jag permission från jobbet för att gå på Rekryteringsmässan. Sovmorgon, hurra! Det ska bli kul att se vad man kan hitta på när jag slutat på mitt jobb, få lite inspiration. Sen ska jag nog träna på Gympozz på kvällen, eller möjligtvis Friskis, får se vad jag känner för.

Dags att läsa några sidor ur Camilla Läckbergs Tyskungen. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback