Smärta i sin renaste form

Det är helt sjukt vad min har gjort ont nu ikväll. Med stor möda fick jag på mig skorna, tog mig ut till bilen och körde till Hållsta. Jag skulle hämta Chili, som spenderat helgen där, och tänkte passa på att ta ett varmt bad. Det kanske kunde lindra värken, trodde jag. Oj så fel man kan ha. Jag hann inte mycket mer än sätta mig då tån började pulsera av smärta. En halvtimme stod jag ut där i vattnet, ständigt hållandes i tån, innan jag var tvungen att stiga upp.

Att klä på mig var nästan omöjligt, för att inte tala om att förflytta mig framåt. Det tog ett tag men till slut fick jag in katten i buren och grimarserande stack jag in foten i skon. Väl hemma placerade jag mig i soffan men det fanns inte en enda bra ställning. Jag var tvungen att hålla i tån för bästa möjliga lindring. Andningen ökade. Gnället ska vi inte tala om. Till slut, när jag tror att jag ska gå sönder, tar jag en ipren. Just nu, världens bästa uppfinning. Smärtan avtar. Jag kan gå igen. Undrar hur länge det varar.

Sömn är ju som bekant den bästa medicinen, fan om det inte funkar för tår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback