Ingen tidig vår

Idag har vädret varit finare så jag var ute på en drygt 50 minuters joggingrunda i Kronskogen. Härligt. Dock har vintern kommit tillbaka så det var massa snö i spåret. Jag som verkligen hade hoppats på en tidig vår.

Annars har jag inte hunnit så mycket mer idag. Sorterade det som låg i tvättkorgen och hoppas Chrille kan tvätta i eftermiddag.

Jag har ett möte med min jobbcoach idag klockan tre. Undrar vad vi ska prata om i en hel timme. Jag ska väl berätta om mina högskoleplaner i alla fall. Fast han verkar vara ganska bra på att prata så det löser sig, jag slipper ju jobbet en stund.

Appropå högskolan så pratade jag med Komvux i måndags. Det är fullt. Dom har inte ens tid att låta mig plugga hemma och komma och tenta av. Suck. Jag får väl söka Sjuksköterskeprogrammet och hoppas på det bästa. Jenny sa att man kanske får räkna in arbetslivserfarenhet. Intressant.

Svärmor hade en annan idé. Om jag inte kommer in i höst kan jag söka enstaka kurser som ingår i programmet, så kan jag tillgodoräkna dom poängen sen om jag kommer in i vår istället.

Vi har match på söndag igen, på konstgräs. Jag hoppas verkligen att mina tår ska va läkta då, men just nu känns det ganska hopplöst. Mina joggingskor verkar va det enda som verkligen funkar att ha på fötterna.

Jag har börjat lite smått. Men det går inte som jag tänkt mig. Har mycket bättre idéer när jag står på jobbet, insjunken i min egen värld.

Kommentarer
Postat av: Emma

Gör högskoleprovet med! :) Dom tar väl in på det med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback