Bensin och kattbad

Idag är en sån där dag då jag inte har lust med någonting. Samtidigt som jag gärna vill hitta på nåt. Tyvärr är de flesta upptagna så det verkar inte hända så mycket. Fast jag och Em kanske ska gå en promenad senare.

Chili kom in efter en utomhusvisit och luktade bensin. Eller luktade är en underdrift, hon stank. Efter några timmar hade det inte blivit bättre så vi bestämde oss för att bada henne. Vi tänkte att det inte var bra för henne att andas in och slicka i sig bensin. Ljummet vatten tappades upp i diskhon och Chili lyftes i. Hon greps av panik. Hon spände alla muskler i hela kroppen och försökte frenetiskt ta sig upp. Vi var dock stenhårda och till slut lugnade hon ner sig lite. Chrille höll i henne och jag schamponerade och sköljde pälsen.

Väl uppe ur vattnet kom paniken tillbaka. Vi försökte torka henne med en handduk men hon stretade emot och till slut fick hon sin vilja igenom. Dock kunde vi konstatera att bensinlukten satt kvar och hon spenderade nu flera timmar på att slicka pälsen torr. Hon har alltså fått i sig mer bensin än hon kanske gjort om vi låtit bli att bada henne. Undrar om det är farligt. Man kanske ska ringa djursjukhuset och fråga.

Hehe.. hon såg rätt patetisk ut när hon va blöt. Vi hällde inget vatten på hennes huvud, det ska man inte, så det var stort och burrigt som vanligt och resten av kroppen va liten och smal med det blöta håret slickat längs sidorna. Stackaren.

Kommentarer
Postat av: Emma

Att djur ser patetiska ut när dom är blöta är rätt sant. Min doggy badade i fredags ;)

Läbbigt dock att hon lukta bensin, undrar ju hur de gått till. Ses till matchen antar jag!

Postat av: Jenny-M

Jag hoppas att katten mår bra och att bensinlukten e borta. =) Sköt om dig. Kraam

2009-03-22 @ 20:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback