Shoppingbegär

Jag har precis ätit några jordgubbar som var kvar sen igår, helt fantastiskt gott. Fast dom hade varit ännu godare om det varit sol ute. Det var varit grått eller regnigt i tre dagar nu och jag börjar tröttna. Mer sol åt folket!

Mina planer var (är) att spara pengar så jag kan shoppa vad jag vill i USA, men igår blev frestelsen för stor. Jag va bara tvungen att köpa lite nya kläder (skyller på att jag måste ha något att ha på mig när jag shoppar i USA också) så jag drog med mig Petra till Tuna Park och kom hem med två tubtoppar, ett par corallfärgade shorts, en tubklänning, en mysig lång kofta och ett par solglasögon. Var på jakt efter klänningar eller tunikor i somriga färger men hittade ingenting. Suck. Har hittat en del fint på nätet men det är ju så svårt att veta vilken storlek man ska beställa.

Förra helgen beställde jag och Chrille svarta vardagsrumsmöbler från EM, blir nog snyggt. Dock var tv-bänken inte så djup som vi trodde så en platt-tv kommer snart behöva införskaffas. Man kan riktigt se hur pengarna bara flyger iväg. Samma helg åkte vi även till Ikea vid Kungens kurva och spenderade åtskilliga tusenlappar. Utgifter, utgifter, utgifter. Hoppas verkligen det blir fint i lägenheten, men det tror jag. Enda problemet är (såklart) förvaringsutrymmen, dom är i stort sett obefintliga.

I söndags spelade vi vår sista match innan sommaruppehållet. Det gick bra, vi vann med 9-0 och jag gjorde ett mål. Jag gör aldrig mål så det var extra kul, spelar ju back och är ofast inte så högt upp på planen. Nu behövdes det dock inte för jag sköt ett långskott från nästan halva planen som seglade in mellan målvakten och ribban. Vackert.

Appropå fotboll så tittade jag på Sveriges EM-premiär tillsammans med fotbollslaget i tisdags. Det blev mycket jubel och glada skrik när Zlatan dunkade in bollen i krysset. Härligt. Fast mest skratt när Petter Hansson ramlade in det andra målet. Hehe. En skön vinst va de i alla fall, längar till nästa match på lördag. Heja Sverige!

Nu ska jag mysa me Chili. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback