Long time no see II

Ojojoj va längesen de va jag skrev här, är verkligen på tiden att uppdatera. Tyvärr har de nog inte hänt så mycket i mitt liv. Jul och nyår var trevligt, var bara en månad sen men känns som mycket längre bakåt i tiden.

Jag och Chrille åkte på lyxkryssning med Birka Paradise i mellandagarna. Vi bodde i sviten och hade egen jazucci. Härligt.

Annars har jag blivit återanställd på ASSA OEM så nu behöver jag inte söka jobb längre. Dock vill jag ju göra något annat, kan inte stanna kvar här längre snart, måste verkligen ta tag i mitt liv. Har funderat ganska mycket på att börja plugga. Tyvärr har jag ju ingen aning om vad jag vill bli. Funderar på att plugga några enstaka kurser vid sidan om jobbet, skulle aldrig klara mig på bara studiebidraget. Får kika lite närmare på den idén.

Jag och Zarah har äntligen bokat vår Thailandsresa! Vi åker den 23e februari och blir borta tre veckor. Hade ju tänkt ett par månader från början men det var ju när vi inte trodde att vi skulle ha något jobb. Det blir nog bra det här, en paus i vardagen.

Chrille kommer inte hem igen förens på Alla hjärtans dag, det är 13 dagar kvar. Som tur var har försvaret dåligt med pengar så dom kommer antagligen få ganska mycket ledigt i vår. Jag håller tummarna för det. Nu när han vara kommer hem några dagar i månaden får man ju ingen vardag tillsammans, ska bli spännande att se hur vi klarar av de.

Jag försöker hitta motivationen att gå till gymmet. Att titta på bilder av kändisar med den perfekta kroppen brukar hjälpa, typ Jessica Alba i Into the blue. Fast jag måste nog smälta frukosten lite mer först.

Stackars Chili tycker mamma är tråkig och skriker efter uppmärksamhet. Ska busa med henne en stund nu.

Ciao.


Kommentarer
Postat av: Em

You'll have to tell me all about Thailand honey! Bara ett halvår kvar nu, sen kommer jag och häver mig i soffan och spanar in Chili i närbild. Love!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback