Blåbärsglass

Vilket fantastiskt vårväder det är idag. Jag blev genast sugen på glass, blåbärsglass. Tyvärr måste jag ta mig till ett ställe som säljer kulglass för att få den sorten jag vill ha, blir nog inte av idag. Synd. Mer blåbärsglass åt folket!

Igår köpte jag jättefina gardiner till vardagsrummet. Panelgardiner med vit botten och löv i svart och grått. Äntligen. Det gav en helt ny karaktär åt rummet. Jag var även inne på Underbara hem och EM för att hitta en ny soffa. Men sen jag satte upp gardinerna konstaterade jag att det blev en så stor förändring att nya möbler kan vänta. Tänker ändra billigare saker sålänge som kuddfodral, lampor, tavlor och förvaringslådor. Rummet kommer bli mycket ljusare, passar bra nu när vi går mot ljusare tider.

Petra kommer över om en stund och ska hjälpa mig att bära ner en byrå till källarförrådet. Mitt skrivbord ska också ut ur lägenheten men först måste jag köpa en laptop, får bli efter Thailand. Vi åker om 12 dagar. Weeeii!!

Jag har bil den här veckan, päronen är på skidresa, så jag tänkte passa på att tömma förrådet på saker som ska slängas. Skönt att få bort all skit. Tyvärr fylls lägenheten på hela tiden med tomflaskor, pantflaskor, mjukplast, pappkartonger och tidningar jag inte vill ha. Sånt tar sjukt mycket plats och det tar emot att slänga det bland det vanliga hushållsavfallet. Måste komma på något bättre system än att samla allt på hög tills jag blir galen.

Dags för dusch. Ciao.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är min hjälte! Mer källsortering åt folket!
Här är det för övrigt allt utom vår. På vår tomt ligger ett metertjockt lager med snö. Trevligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback