Vårkänsla

Vilket fantastiskt väder det är ute, inte lika varmt som i tisdags och söndags men fortfarande soligt och fint. Jag har låtit Chili vara ute på balkongen med mig lite de här dagarna men det går nästan inte, jag blir för nervös. Hon springer fram o tillbaka på räcket och fönsterbläcket, jagar flugor och ibland ser det till och med ut som att hon tänker hoppa. Hon är nog världens klumpigaste katt så jag bara väntar på att hon ska ramla de här tre våningarna ner i gruset. Får ta med henne till Hållsta i helgen så hon får springa av sig lite ute på landet.

I måndags gjorde jag en synundersökning och kom fram till (igen) att jag är närsynt. Den här gången beställde jag glasögon på en gång så jag skulle få de gjort, dom hade ett erbjudande så jag fick två par för sammanlagt 3000 kr. DYRT! Men förhoppningsvis håller dom länge.

Jag har även fixat mina naglar, 500 kr fattigare blev jag men fina naglar har jag i alla fall. Som grädde på moset (och för att spä på min redan sjukt fattiga månad) har jag beställt tid hos frisören för klippning och slingning. Nästa fredag var det ledigt så jag blir fin lagom tills Chrille kommer hem.

Igår var jag och fikade med Emma, mycket trevligt. Vi hann även med en runda på stan, hon skulle titta på skor och jag blev jättesugen på att köpa vårskor, och skinnjacka, och vårkläder, och..

I tisdags hade jag min första fotbollsträning ute för den här säsongen.. på gräs! Vårkänslan är helt fantastisk när man äntligen får gå ut på gräset. Även fast det är riktigt jobbigt att springa på mjukt oklippt gräs så känns inte löpningarna lika jobba, allt är helt enkelt roligare på det underlaget. Har träning ikväll igen, weehooo! Hoppas även matchen i helgen blir på gräs. Måste verkligen köpa nya fotbollsskor, suck. Verkligen alla utgifter kommer den här månaden.

Nu är det dags för topmodel och glass. Ciao.

Kommentarer
Postat av: Em

Ni har ju iaf vår! Här är det fortfarande snö, så orättvist! Jag hoppas du kommer fixa till dig lika mycket inför min hemkomst också! Tjillevippen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback