Skevt

Igår när jag skulle cykla till jobbet hann jag inte längre än till Fors kyrka, där pajade cykeln. Mitt bakdäck har varit skevt länge (antagligen ett resultat av skjutsande på pakethållaren) men nu hände plötsligt något som fick allt att bli ännu värre. Hjulet var så vint att de inte gick att cykla på den och det var väldigt trögt att skujta den hela vägen tillbaka hem igen. Som tur var va Petra snäll och skjutsade mig till jobbet istället. Men idag, eftersom jag inte "hunnit" lämna in cykeln på lagning, blir de till att traska. Lite motion får jag i alla fall, alltid något.

Igår kväll när jag kom hem från jobbet fick jag ännu en otrevlig överraskning. Missen hade kissat i sängen.. igen. Nu ligger påslakanen i tvättmaskinen, täcket fick inte plats. Suck. Nackdelen med att ha världens skönast och största täcke. Idag tänker jag slänga upp det på en hylla hon inte når och hoppas att hon inte kissar på lakanet istället. Annars vet jag inte vad jag ska göra.

Om två dagar kommer Chrille hem, då ska vi gå ut och äta på Akropolis. Mysigt.

Kanske hinner med ett avsnitt av Sex and the City idag också. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback