Pinsamt Vendela

Ikväll är det Top model Sthlm, hoppas det är lika bra fast det är helsvenskt. I förra avsnittet, där dom valde ut de tolv deltagarna, fick man ju skämmas för en del personer. Kommer man så långt att man får träffa juryn kan man ju förbereda sig lite i alla fall och fundera på hur man bäst säljer sig själv. En del var faktiskt pinsamma.

Något annat pinsamt var programledaren, Vendela Kirseboms, engelska uttal. Att hon sa vogg när hon skulle berätta att hon varit på omslaget till Vouge var riktigt skrattretande. Likaså när hon skulle säga Photoshoot. En fotografisk shot någon?
Med tanke på att hon jobbat  runt om i världen som modell har hon säkerligen varit i kontakt med ordet photoshoot och eftersonm Vouge är en väldigt stor modetidning, som hon dessutom varit omslagstjej på, tycker man ju att hon borde veta hur det uttalas. Jag menar, till och med jag vet det och mina kunskaper sträcker sig bara till turistengelska.

Men som sagt, hoppas programmen är bra.

Snart måste jag byta om för min fotbollsträning börjar halv sju. Typiskt att Idol börjar samma tid som träningen slutar, då missar jag ju massor. Suck. Petra får trycka på gasen ordentligt. Time to go. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback