Bedrövlig match

Jag kom ganska nyss hem från helgens fotbollsmatch. Det gick bedrövligt, förlorade med 2-4. Jag vet inte vad vi höll på med där ute, lirade boll gjorde vi i alla fall inte. Motståndarna slog bollen igenom vår backlinje, mot deras snabba forward, hela tiden och ingen verkade komma på idén att börja springa när hon gjorde det. Som sagt, bedrövligt.

Dessutom hade jag en sån där jobbig dag då man inte kommer igång i benen. Det känns som om någon tejpat fast fem kilo bly på varje lår och det går liksom inte att springa fort, är jättejobbigt att spela då. Det lossnade lite i slutet när jag fick kliva upp och spela yttermittfältare men då var jag så trött eftersom 90 minuter nästan hade gått.

Vi får helt enkelt acceptera att vi kommer hamna i slutet av tabellen i år. Men man kan inte förvänta sig så mycket när det är så få som kommer och tränar. Jag skulle helst se att vi var minst 15 stycken som tränade tre gånger i veckan. Men det fungerar inte när folk, bland annat jag, jobbar kvällar. Hoppas det blir bättre till nästa år. Får se det positiva idag i alla fall, jag gjorde av med massa kalorier.

Jag är bjuden på 50-årsfest i Uppsala med 13e oktober. Min storasyster och en kompis till henne fyller 25 så dom slår ihop festerna till en. Jag funderar på om det är snällt att låta katten följa med, för det blir nog svårt att få någon som kan ta hand om henne. Hm.. klurigt.

Appropå missen så ligger hon i mitt knä just nu, hon blir så glad när jag kommer hem. Tyvärr blir hon väldigt ledsen när jag går och nu har hon börjar försöka smita med ut genom dörren. Inte bra. Har nästan kommit på ett namn dock, Princess. Hon är ju min lilla prinsessa.

Undrar om det är något bra på tv nu. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback