Chokladrutor

Torsdagen började segt. Gick av nattskiftet klockan åtta och fick sedan bara sova till tolv. Var tvungen att försöka ställa om dygnet.. igen. Var helt paj största delen av dagen, det är först nu på kvällen som energin kommer tillbaka. Så dags nu när jag snart ska sova.

Efter ett väldigt slappt pass på gymmet följde jag med Petra och Jani till Tuna Park där vi åt och tittade runt i affärerna. Mötte även upp Zarah som var fikasugen så det blev ett besök på Waynes. Surprise. Jag blev typ kär i en röd skinnjacka, superfin, ska nog åka tillbaka och köpa den imorgon när lönen kommit in på kontot. Funderar oxå på att köpa dream matte mousse foundation, har hört att den ska vara bra och det verkar ju så kul att applicera den. Hm, jag som skulle lägga undan pengar den här månaden.. så det kan gå.

Nu på kvällen har jag bakat andra satsen chokladrutor till Petra. Jag försöker komma upp i samma standard som hennes mamma, full pott på 10-poängsskalan, men hittills når jag bara 9,7. Vad gör jag för fel? Första omgången fick jag 8 poäng så jag gör framsteg iaf. Nu använde jag mer smet och hällde i extra kakao, det gjorde tydligen susen, men Petra efterfrågar en mer fluffig botten. Får försöka vispa äggen och sockret ännu längre nästa gång och hoppas det hjälper mig till full poäng.

Nej om man skulle ta och kypa ner i sängen och träna hjärnan med lite korsord innan man somnar. God natt. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback