Önskas: Laptop

Jag vill ha en laptop. Sitter och skriver på Chrilles nu och den är verkligen toppen. Dessutom skulle det hjälpa mig i inredningen av min nya lägenhet då skrivbordet jag använder som databord inte alls passar ihop med resten av möblerna. Hm.. nu blev jag tokpeppad på att byta ut min gamla mot en sån här smidig sak, måste be Chrille hjälpa mig hitta en bra.

Appropå lägenheten så flyttade vi över alla möbler i lördags och eftersom den är under renovering så ställde vi allt lite huller om buller, det såg ut som ett enda kaos. Men det börjar ordnaupp sig nu sakta men säkert, sovrummet har blivit så pass klart att sängen kunde komma på plats och det är bara en vägg som ska målas i vardagsrummet. Renoveringen av badrummet, som är det största projektet, har dock knappt påbörjats så jag kan inte flytta in än. Men det är ingen fara, Chrille är snäll o låter mig vara hans sambo sålänge.

Jag har börjat flyttstäda den gamla lägenheten, är snart klar med köket och nästa etapp får nog bli att putsa alla fönster. Vill ha det mest tidskrävande avklarat så jag slipper göra sånt tråkigt på semestern. En väldigt glad nyhet är att jag antagligen fått tag på en målare som ska fixa vardagsrummet och hallen, hyresvärden va inte så nöjd med vårt amatörjobb, vilket var ganska väntat. Hur som helst ska han imorgon komma och titta på vad som behöver göras, hur lång tid det tar och vad det kommer att kosta. Kanon. Ska verkligen bli skönt att få det här ur världen.

Det är uppenbart att vi ser saker olika, hoppas bara det inte förstör.

Petras förlossning har börjat, för tillfället är hon hemma och vilar i väntan på nya värkar. Spännande. Jag hoppas verkligen att allt går bra så dom snart får sin lilla envisa bebis. Tänkte kanske åka och hälsa på henne snart innan det bär av till sjukhuset igen.

Ha en trevlig kväll. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback