Superkrafter

Burr. Man får ju förfrysningsskador av att vistas utomhus en sån här kylig dag. Skulle gå en långpromenad med Petra och Jani men det blev bara en halvtimme då vi började tappa känseln i diverse kroppsdelar. Jaja, lite är bättre än ingenting.

Efter fredagens festligheter har jag lärt mig att jag verkligen måste börja äta innan jag hugger in på alkoholen. Annars slutar det som de två senaste gångerna.. i katastrof. I fredags hade jag för visso kul, kom ut på krogen och allt, det är ångesten över alla minnesluckor som inte är lika skoj. Har fått höra att jag sagt saker som jag inte trodde skulle komma från min mun, det låter inte alls som jag. Jag kan tydligen bli en Bitch på fyllan.

Som straff mådde jag pyton igår, kunde knappt röra mig på hela dagen. Låg mest i sängen och soffan och tyckte synd om mig själv. Patetiskt. Förhoppsningsvis har jag lärt mig min läxa och tar det lite försiktigare nästa gång. Tack vare min långa powernap mellan sex och åtta igår kväll kunde jag inte sova på hela natten, låg och vred och vände på mig och sysselsatte mig med diverse tidningar. Det resulterade i en sjukanmälan idag, orkar inte jobba ett tio timmars långt pass utan sömn.

Det är inte bra att vara vaken under dygnets ljusaste timmar, man ser allt skit på golvet och då bara måste man dammsuga. Det är så tråkigt att städa min lägenhet för den känns aldrig ren. Det har jag färgstänk på golvet och kala väggar att tacka för. Kanske dags att ta tag i dekorationerna någon dag?

Imorse hade jag min bästa smaldag på länge, du vet då man faktiskt tycker om hur tjejen i spegeln ser ut. Bara för det tänkte jag förstärka självkänslan ännu mer och smörja in mig med brun-utan-sol kräm. Har inte solat solarium sen jag fick veta att vi har hudcancer i släkten och jag började bli lite väl blek. Jag gillar BUS, man får en ljus gyllenbrun färg och len hud på köpet. Det negativa är att det inte luktar så gott och kan färga av sig på ljusa klädesplagg, men det löser man med en dusch. Man får inte smörja in sig för ofta bara, då ser det bara fejk ut och är inte alls snyggt.

Jag har börjat titta på en ny serie, Heroes, toppenbra. Va kul det skulle vara om jag hade en superkraft, undrar vilken det skulle va. Att kunna läsa tankar kanske, verkar väldigt användbart, fast flyga och stanna tiden verkar oxå skoj.

Blandade känslor.

Nu ska jag värma tomtegröt. Mums. Sen ska jag till Chrille och titta på film. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback