Weeeii, mitt bredband fungerar

Äntligen verkar mitt bredband fungera. Det har bara gått sissådär två och ett halvt år. Det enda som krävdes vad ett nytt modem, så nu har jag Petras gamla. Toppen. Fast snart ska jag förhoppningsvis köpa en laptop och vill då ha ett trådlöst modem istället, får se om Telia lyckas fixa det. Ska bli mycket spännande. För 1257 kronor i kvartalet förvätnar man sig ju att sakerna ska fungera.

En jobbarkompis dotter fyller snart år och önskar sig en dator i present så jag försöker sälja min till henne. Jag sa att jag ville ha 6000 kronor, vilket jag tyckte lät som ett rimligt pris, och hon skulle fundera på saken. Jag hoppas hon vill ha den så jag kan köpa min efterlängtade laptop och slänga in skrivbordet i förrådet.

Det är lite pinsamt men jag kan inte låta blir. Patetiskt? Kanske.

Nu är helgen äntligen här, som jag har längtat. Petra kommer snart över och ska hjälpa mig att sätta upp min hatthylla så jag får bättre ordning i hallen och min nya hylla som jag ska ha ovanför dörren i sovrummet och ställa mina nya fina lådor på. Jag åkte till Ikea i tisdags och köpte tolv förvaringslådor. Sex stycken stora svarta jättepraktiska att ha under sängen och sex stycken mindre att ha på hyllor. Jag tror det kommer bli bra. Lägenheten har bara en garderob och den finns i hallen, dessutom är sovrummet så litet att jag inte får plats med så mycket mer än min stora säng så jag får hitta på andra förvaringsformer, ganska roligt faktiskt. Jag tror mitt nya hem kommer bli riktigt fint när jag är klar.

Helst skulle jag vilja ha nya vardagsrumsmöbler. Jag har hittat en jättefin serie på Underbara Hem i mörkt trä som ser sådär snyggt gamla ut. Fast jag ska nog prioritera en laptop och en större TV först, jag är ju inte gjord av pengar. Tyvärr.

Jag kan inte sluta le sådär generat lyckligt när du skickar gulliga sms till mig. Jag blir varm i hela kroppen och allt känns lite lättare.

Den här helgen är det Å-festen i stan så det blir nog att gå ner till öltälten både idag och imorgon. Förhoppnignsvis dissar Jessica Västerås ikväll och kommer hit istället, skulle vara jättekul, det var längesen vi festade.

Nej nu måste jag ta tag i mitt kaos. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback