Sjuk

Jag är sjuk. Jag mådde dåligt redan igår men tänkte att de kanske skulle gå över under natten, det brukar göra det. Tyckte det kändes lite bättre, förutom att jag åkt på halsont också, så jag bestämde mig för att åka till jobbet. Halv tolv orkade jag inte länge, var alldeles för varm och hängig, så jag åkte hem. Rätt bra ändå med tanke på att jag bara fick två och en halv timmes karens.

Som vanligt verkar jag vara messjuk. Det känns som att sjukdomen inte bryter ut ordentligt så jag går omkring och mår halvkasst en längre tid istället för att vara däckad i ett par dagar. Bra de inte utvecklas till halsfluss, jag har haft det två år i rad vid ungefär den här tiden på året. Förra året hjälpte inte penicillinen. Kommer inte ihåg om jag fick en till kur eller om jag fick läka på egen hand, bara att jag hade ont i halsen väldigt länge.

Eftermiddagen har jag spenderat i sängen och i soffan, tittandes på Sex and the city, och tyckt synd om mig själv. Sedan kom Petra, Peter och Freja med fika. Ingen är så bra som Petra på att ta hand om någon som är sjuk, hon eller min mamma är dom jag vill ha hos mig när jag mår dåligt. Jag vet inte om Chrille är bra på sånt än, men jag kan tänka mig det.

Igår hade vi match mot serieledarna som är helt överlägsna i vår division. Vi hade inte förväntat oss något annat än en förlust så de 0-7 som matchen slutade på störde oss inte så mycket. Vi hade ändå gett dom ett ganska bra motstånd och det tog 25 minuter innan dom gjorde sitt första mål. Då hade vi redan skjutit i ribban en gång.

Nej, dags för ännu ett avsnitt av SATC. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback