Liseberg-hangover

Den här fredagskvällen skulle bli rolig. Jag var på systemet tidigare och inhandlade en massa god dricka men mådde lite dåligt efter semestern, som jag uttryckte det till Chrille: "Det känns som att någon stoppat min hjärna i micron och sen gjort äppelmos av den. Jag undrar om det finns något som heter Liseberg-hangover". Väl hemma åkte Chrille till Västerås för att åka gocart med några vänner och jag la mig i soffan för att vila och förhoppningsvis piggna till lite.
Runt halv sex kommer Chrille hem och är jätteglad att han styrt upp en fest hemma hos sig. Varje gång han anordnat det har jag haft förhinder men nu visste han att jag kunde. Tyvärr hade min vila motsatt effekt och jag mådde ännu sämre och kände mig febrig. Eftersom jag bor hos Chrille just nu åkte jag hem till mina föräldrar, hade ingen lust att ligga och må dåligt när alla andra festar.
Så nu sitter jag här och har tråkigt, det finns absolut ingenting att göra. Verkar vila en förbannelse över Chrilles fester som gör att jag inte kan delta. Suck.

Nu till något gladare, jag tänkte berätta lite kort om min och Chrilles resa till västkusten.
Vi åkte i tisdags morse och efter att ha passerat några städer och många små hålor kom vi fram till Strömstad. Efter att ha kikat på en camping bestämde vi oss dock för att bo på stadens nybyggda och lyxiga spaanläggning. Ett väldigt bra beslut måste jag säga. Ett dubbelrum, frukost och fritt inträde till den underbara spaavdelningen för 1680kr, verkligen prisvärt. För mer information, besök gärna
www.stromstadspa.se. Staden i sig var väldigt mysig och vi avnjöt en lyxig middag på en restaurang som var beläget på en båt.
Morgonen därpå, efter den gigantiska hotellfrukosten och ett sista besök på spat, fortsatte vi vår resa neråt i landet till Smögen. Tyvärr var där väldigt många fler bilande turister än de fanns parkeringsplatser så vi kunde aldrig riktigt se staden utan åkte istället till Göteborg och checkade in på Delsjö camping.
Jag tycker det är ganska mysigt att bo i tält men den här natten var det sjukt kallt och jag hade inga kläder att sova i utan låg där i mina trosor och skakade i sovsäcken (kanske inte är så konstigt att jag mår dåligt nu). Torsdagen blev toppen, efter en kort shoppingtur gick vi in på Liseberg. Tyvärr var vi inte ensamma och det resulterade i väldigt långa köer till åkattraktionerna. Jag blev förvånad över mig själv och Chrille var stolt över att jag faktiskt åkte allt som han åkte. Trots en del dödsångest, ett nästan ständigt blundande och en rejäl dos gallskrik var det riktigt kul att åka dom häftigaste "karusellerna".

Vi svängde ut på E20 och åkte hela vägen hem direkt efter Lisebergsbesöket. Det blev en lite kortade tripp än planerat men vi kände oss nöjda. Sammanfattar resan som mysig och härlig, besöker gärna Strömstads spa och Liseberg fler gånger.

Oj, nu är klockan mycket. Tänkte ju försöka se filmen på trean. Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback