Freja

Jag har inte berättat om Freja än. Freja är världens sötaste bebis som kom till världen fredagen den trettonde juli, hon blir alltså fyra veckor imorgon. Fredagen den trettonde är ju känd som otursdagen men i Petra och Peters ögon är det nog en av de lyckligaste dagarna i deras liv. Freja är ett litet charmtroll som gillar att bada men som avskyr att byta blöjor, hon har rödaktigt hår och blå ögon. Efter inte ens en månad i världen är hon redan en shopoholic (fast det är nog mamma vi ska skylla på) och kommer hem med flera påsar varje gång hon varit på stan. Hon kliver redan i mina fotspår och jag ska lära henne allt jag kan, som den stolta gudmor jag är.

I tisdags var jag och Chrille bjudna på tacos hos den lilla familjen och äntligen vågade Chrille hålla i bebisen, han har varit rädd att "ha sönder" henne innan. Det såg lite stelt ut i början men båda verkade trivas och Freja härmade alla grimarser Chrille gjorde för att underhålla henne. Så söt. Jag tror Chrille är lite rädd att jag också vill ha barn men han kan vara lugn. Hur mycket jag än älskar min guddotter så vill jag vänta med att skaffa egna knoddar, det finns så mycke annat jag vill hinna med först.

Jag och Chrille är tillsammans nu. (Äntligen skulle nog många säga som envist har frågat oss) Efter att ha träffats i flera månader och betett  oss som ett par bestämde vi oss den elfte juni att det skulle bli vi på riktigt. Så nu har jag en pojkvän, är fortfarande lite ovant att säga det, men det känns bra. Kan erkänna att det är lite pirrigt ibland och jag hoppas verkligen att vi delar samma känslor. Puss på dig min prins.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback