Snart är tiden ute

Nu är jag inne på min sista timme som 21-åring. Ytterliggare ett år av mitt liv har gått. Känns det bra? Nej. Jag tycker jag hunnit med för lite. Det känns som om de flesta vet vad de vill göra, dom har drömmar. Drömmer gör jag oxå, men inte om särskillt realistiska saker. Jag önskar tiden kunde stanna, så man kunde ta sig tid och verkligen fundera på vad man vill göra med sitt liv. Men det är bara ännu en fantasi på min lista av ouppnåliga drömmar.

Jag fick presenter av familjen och några i släkten idag. Mest pengar och presentkort på Guldskytten. Det enda på min önskelista vad det sistnämnda, jag har nämligen länge velat ha guldsmycken. Så jag stannade till där idag och köpte en tunn guldkedja och en guldring. Där försvann 1000 kronor. Sen beställde jag en ring till som dom inte hade i min storlek. Mycket fint, kommer vara väldigt rädd om mina nya skatter. På kedjan hängde jag ett guldhjärta som jag fick när jag föddes eller döptes, liten var jag iaf.

Det blev en tur till Factory Outlet i Vingåker med Petra och Zarah oxå som jag ville. Dom köpte jeans men jag hittade inget. Fick bara en påminnelse att jag måste börja träna ordentligt nu när jag börjar bli frisk igen. Jag vet inte om det berodde på speglarna och ljuset men jag såg verkligen gigantisk ut i provhytten. Dessutom var jag tvungen att prova alla jeans i en storlek större än vanligt. Jag tappade all matlust och var deppig den närmaste timmen. Mindre kul.

Jaha, nu när jag bara har en liten stund kvar av mitt liv som 21-åring kan jag sätta upp några mål inför mitt liv som 22-åring. Ett är, såklart, att verkligen börja leva sundare och motionerna mera. Big surprice. Ett andra mål är att komma bort från mitt tråkiga jobb på ASSA, det kan verkligen behövas om jag vill bli en gladare människa. Och till sist vill jag utvecklas mer som person. Bli mer social och driven, en bättre vän och bättre människa helt enkelt.

Nu är det dags att försöka sova. Petra har planerat hela dagen, min födelsedag till ära, så jag måste vara pigg. Jag vet att en aktivitet är paintball, ska bli skoj. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback