Pengabekymmer

Weeeii!! Min beställning från H&M har kommit. Hade glömt bort en del saker jag beställt så de blev en trevlig överaskning. Kavajen, som jag ville ha mest, va inte lika snygg som på bilden så den ska jag nog skicka tillbaka. En svart topp har jag beslutsångest för annars va resten toppen. Åh va jag älskar att shoppa.

Jag har kommit på att jag måste spara pengar så jag vill flytta till något mindre och billigare. Hade en tanke på att flytta hem till päronen ett tag men de har jag lagt ner igen. Visst skulle de va trevligt att få lagad mat, kunna tvätta när jag vill, ha tillgång till ett badkar och få massa pengar över. Men jag skulle bli galen på att jag inte hade något eget, på att jag aldrig kommer vara ensam på kvällarna. Någon månad skulle gå men inte mer.
Jag har hittat en etta i samma hus jag bor i nu fast en annan trappuppgång. Den är 16 kvadrat mindre och 1000 kr billigare i månaden. Anmälde intresse så jag hoppas dom hör av sig så jag får titta på den. Problemet är hur jag ska få undan min dubbelsäng, det finns sovalkov men den kanske inte är tillräckligt stor. Aldrig att jag tänker byta ut min älskade säng mot en mindre, det är ju min käraste möbel.

Apropå pengar så vet jag inte vart dom tar vägen. Jag har nästan inte köpt något annat än mat och sånt de två senaste månaderna, ändå har jag bränt 12000 kr. Jag kan ju inte ha lagt allt på mat. Mystiskt.

Suck. Jag har sånt dåligt samvete. Den här veckan har jag ätit massa godsaker, jag som skulle börja mitt nya liv. Men det är svårt när man inte är helt frisk. Jag lovar att ta igen det nu när jag börjar må bättre. Ska träna ikväll, får inte ta i 100% eftersom jag fortfarande äter penicilin men jag rör på mig iaf.

Imorgon är det fredag, hurra! Äntligen helg. Nu ska jag hoppa i fotbollsskorna. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback